Förening Herrljunga

Mars - Årsmöte

PRO-kören underhåller på Årsmötet

Det var ett 60-tal medlemmar som hade hörsammat inbjudan till PROs Årsmöte, som hölls den 8 mars i vår möteslokal i Kyrkans Hus. Vår ordförande Bo Naumburg hälsade alla välkomna och informerade om dagens program samt några kommande aktiviteter, som att vi tillsammans med SPF är inbjudna av Cederfors Bygg, för att titta de lediga lägenheterna som finns Harabergs Backar. Spännande att se hur många som är intresserade av detta nya område. Kommande bilrunda och en pubkväll samt våravslutningen i parken i maj nämnde han också.

Sedan var det dags för parentation. Viola Wigertson läste upp namnen och Ulla Knutsson tände ett ljus för var och en av de 8 medlemmar som har lämnat oss under 2022. Viola avslutade med att läsa en mycket passande dikt.
PRO-kören med körledaren Inger Wikberg inledde sedan med att sjunga Härlig är Jorden, som kom väl till pass efter parentationen. Efter ett par sköna sånger var det dags för fikapaus med härliga semlor som vår duktiga köksgrupp har fixat till själva.

Därefter startade årsmötesförhandlingarna och som mötesordförande valdes Karl-Gunnar Holmén och Harry Nilsson som sekreterare för mötet. Göte Olsson, Ulla Knutsson, Viola Wigertson och Lise-Lotte Hellstadius omvaldes som ordinarie ledamöter 2 år. En annan viktig post är KPR, där omvaldes Birgitta Larsson och Jan Bengtsson som ordinarie med Laila Palmén och Kerstin Johansson som ersättare.

Som avslutning sjöng kören flera härliga sånger, både några som vi kände igen och några nya. Därefter var det dags för dragning månadens blomma som vanns av Ann-Marie Eliasson. Som sista punkt avslutades mötet med dragning åranlotterna. Harry och BG fick som vanligt se många glada vinnare.

Text och bild: Harry Nilsson

PRO-kören underhåller på Årsmötet. Foto: Harry Nilsson