Förening Herrljunga

Augusti

PROs’ höstupptakt med härlig underhållning

Håkan Lüppert från Alingsås var vår gäst den här eftermiddagen. Foto: UK.

Onsdagen den 9/8 var det dags för PRO i Herrljunga att starta upp höstens aktiviteter med ett månadsmöte i vår lokal i Kyrkans Hus.

Ordförande Bo Naumburg hälsade i det närmaste ett 60-tal medlemmar välkomna och därefter informerade han om höstens verksamheter, som även finns att läsa om i det programblad som alla våra medlemmar nu har fått i sin brevlåda.
Ulla berättade om en bussresa till Ullared som är bokad till en kostnad av endast 200 kr/person. Anmäl er till Ulla eller Viola. Ett StickCafé är också planerat med start i höst. Kitty Andersson leder den cirkeln. Birgitta informerade om att cirkeln ”Leva livet länge” kommer att starta i höst igen. Se affischer.
Dagens underhållare Håkan Lüppert från Alingsås intog därefter scenen. På ett härligt medryckande sätt framförde han gamla härliga låtar från 50-, 60- och 70-talet. Jonny Cash, Elvis Presley, Tommy Steele, Jim Reeves och Little Rickad och i slutet blev det ”Min gitarr” från Sven-Ingvars och ”Ännu blommar kärleken” med Lasse Stefans. Allt detta var ett axplock från hans fantastiska repertoar.
Fikapaus, mellan Håkans musikaliska framträdande och med kökets goda smörgåsar, hanns också med och det smakade som vanligt utsökt gott. Månadens fina blombukett vanns på inträdesbiljetten av, vår nyaste medlem, Anna-Lena Andersson.
Därefter övergick vi till dragningarna av åranlotterna. Harry och BG hade dukat upp ett prisbord med många trevliga vinster och många vinster var det som delades ut till de som hade en vinstlott.