Förening Herrljunga

Månadsträff med härlig Country & Western

Det var ett 60-tal medlemmar som hade hörsammat inbjudan till PROs månadsmöte onsdagen den 12 april i Kyrkans Hus.
Ordförande Bosse Naumburg hälsade alla välkomna och informerade om dagens program och om kommande aktiviteter så som Våravslutningen den 10/5 kl.15.00 i Folkets Park samt vår populära Bilrunda den 24/5. (Affisch kommer)

Birgitta informerade om en utflykt den 26/4 som vi har i samarbete med Gäsene PRO i Tingshuset i Ljung.

Info om kommande resor gavs av Ulla - att resan till Bohuslän och "I Evert Taubes fotspår" är fullbokad, men att det finns möjlighet att samåka med Vårgårda PRO till Halland den 24/5 (se under menyn "Kommande Resor").
Planering av en Ullaredsresa är igong.
Ulla informerade även om att vi har en hemsida (PRO Herrljuna), som det kan vara bra att kika in på ibland. Där finns diverse info och även ett arkiv där man kan få en tillbakablick om vad som varit. Att vi även har en Facebooksida har många redan upptäckt. Där finns också mycket info som rör PROs verksamhet.

Dagens höjdpunkt var Benny Jannerbrink - Country & Westernsångare från Kungälv som underhöll oss med både härlig sång, musik och berättelser från sin långa bana som underhållare.

Dagens vinnare av en vacker vårbukett var vår goa Ulla Brunngård.
Som vanligt avslutades mötet med dragning på åranlotterna.
Bosse tackade "köksgruppen" som ser till att vi bjuds på så fin fika samt alla medlemmar för en fin dag och gav han en stor eloge till vår gäst Benny, som hälsades "Välkommen åter".