Förening Snöstorp-Vallås

Personer framför träd

Årsmöte

Text och foton Inge Jonsson

Årsmötet började med, att det hölls parentation över de under året avlidna medlemmar. Kören sjöng Dan Anderssons dikt "JAG SKALL GÅ GENOM TYSTA SKYAR", tonsatt av Gunde Johansson, varefter en tyst minut hölls.

Vår ordförande Thomas Karlsson öppnade sedan mötet med att lämna över "klubban" till årsmötets ledare Sten-Erik "Stenne" Svensson, som hade ett lätt arbete tack vare en utmärkt insats av valberedningen att klubba igenom alla val/omval samt att ge styrelsen förnyat förtroende för 2019. Ett nytillskott till styrelsen är Ulf Sjögren.

Information från Anita Nilsson angående resor. Turaresan återkommer 8 april. Vi kommer även ha "Ut i det blå", SPA-resa till Polen och teaterresa till Kristianstad.

Ann-Kristin Fridh påminde om Seniorshopping i Halmstad City den 28 februari. Du kan antingen visa medlemskort från din pensionärsorganisation eller bara ange ”Seniorshopping 2019” när du handlar.

Vi kan även få köpa Citykortet till reducerat pris 50 kr (Ord.pris 100 kr). Kortet kan köpas från och med 1 mars. Kortet är giltigt 1 mars - 31 augusti 2019. Uppge följande kod vid köp: ”Seniorhalmstad2019” i kassan på Halmstad Tourist Center.

Kaffe med semla och trivsam musikunderhållning av OA Larsson och Edvard Johansson avslutade en trivsam eftermiddag med lottdragning