Förening Snöstorp-Vallås

Personer framför träd

Medlemsträff

Text och foton Inge Jonsson

Vi har haft ett medlemsträff i en i det närmaste fullsatt Allmogegård med information av Anita och Siv om framtida resor. Närmast i tur står en UT I DET BLÅ-resa den 23 maj, vidare blir det SPA-resa till Polen. Anki informerade bl.a. om Yoga och att en ny studiecirkel LÄSPLATTA planeras i slutet av september. Vi fick också en gedigen information om framtidsfullmakt av Camilla Walander från Stella Human Juridik. Det musikaliska denna eftermiddag fick vi av Lasse Johanssons trio, med ett gäng välkända låtar, där även Ulla Lundholm deltog. Avslutningsvis kom Lasse trädgårdsmästare med en hel del fina tips om hur vi skall sköta om våra blommor, både i trädgård som balkonglådor. Tillsammans med Christer lottade Lasse ut, det av honom medhavda blomsterhavet, till mötesdeltagarna med tur.