Förening Snöstorp-Vallås

Personer framför träd

Vårfesten

Text och foton från Inge J

Så har då vår vårfest avlöpt i aprilväder, lite småkyligt alltså, med drygt 100-talet medlemmar som fick sig till livs varmrökt lax med vad där tillhör och som vanligt perfekt serverad av vårt eminenta "kök" med Lisbeth i spetsen.

När så magen hade fått sitt blev vi underhållna, efter lite strul, av The Shanahans från Falkenberg, som var en ny bekantskap på musikhimlen för många av oss med irländsk folk-och pubmusik som huvudsaklig repertoar. Mycket underhållande och välkomna tillbaka.

En påminnelse om kommande aktiviteter fick vi angående resor av Anita, närmast då den till HÖNSALOTTAS LUFFARMUSEUM den 26 juni och SPA-resan till Polen i höst. Närmast på "mötessidan" gjorde vår "komframochsej" Christer reklam för sommarfesten på Kristinehed den 2 augusti. Han såg även till, att som avslutning, lottvinsterna kom i rätta händer.