Förening Järved-Bonäset

Vårfest 20 maj 2023

Kalle:z underhåller

Våravslutning PRO Järved-Bonäset

Lördagen den 20 maj samlades, trots vackert väder och många evenemang i staden, en förväntansfull skara i Alneskolans matsal. Ordföranden hälsade välkommen och efter information om bussresan västerut med PRO Kultur, Nationaldagspromenad till Alne naturreservat och att dragning på inlämnade motionskort sker på första mötet efter sommaren var det dags för Kalle och Kent att dra igång underhållningen som bestod av gamla godingar från då det begav sig för många av de närvarande och man kunde se många fötter som ”dansade” under stolarna. Det blev till och med litet spontandans. Efter en halvtimmes härlig musik var det dags att ta för sig av den rikliga buffen, grillspett och annat grillat, potatissallad, olika sorts frukt, bröd och dryck. När alla var belåtna serverades kaffe och kaka. Efter lotteridragning där vinnarna kunde välja på presentkort och chokladaskar några allvarsord från styrelsen.

När vi nu ätit god mat, njutit av musik och trevligt umgänge tog ordföranden till orda på uppdrag av valberedningen. Det fattas ett stort antal till både styrelsen och köksgrupperna. Föreningen står inför risken att inte ha en styrelse och därmed ingen verksamhet om ingen påfyllning av yngre sker.  Detta gavs som hemläxa under sommaren.

Ulf Sjöblom från Boulekommittén kunde informera om att Arnäs församling även i år bett att få ha en sommarandakt på Boule-banan vid Ö-viksfjärden söndagen den
16 juli. PRO skall bjuda på ”kyrkkaffe” och alla hälsas välkomna medlemmar eller inte. Inbjudan kommer också att stå i 7-an under kyrkans verksamhet. Ta gärna med presumtiva medlemmar.

Efter ytterligare en stunds härlig musik skildes vi åt.

En varm, solig och vederkvickande sommar önskar styrelsen alla medlemmar.

Text Anna-Greta Strandberg