Förening Järved-Bonäset

Medlemsmöte 21 januari 2023

Vid årets första månadsmöte den 21 januari på Alneskolan hälsar ordförande Anna-Greta medlemmar och underhållaren Christer Joald, från Ö-vik hjärtligt välkomna.
Christer Joald spelar och sjunger visor/låtar av Evert Taube, Olle Norell, Totta Näslund m fl. Läser dikter och berättar roliga historier. Anna-Greta tackar så mycket för underhållningen.

Gunilla berättar om Friskvårdskortet som fanns att få och där man är med I en dragning efter avslutad omgång om man lämnar in ett ifyllt kort, samt om Vinprovning med max 14 deltagare i gästlägenheten på Babordsvägen 1 B kl. 18.00. Kostnaden beräknas till 150 kr/person.

Anna-Stina berättar att Hantverkscaféet fortsätter varannan vecka med start 26 januari, stavgång fortsätter på onsdagar som förut i Bonäset med start 25 januari, samt att en bokcirkel kan startas om intresse finns.

Kurt informerar om att starta en grupp med män som träffas för att prata, fika eller vad man vill göra. på Babordsvägen 1 B den 15 februari kl. 13.00–15.00.

Därefter bjuder dagens värdinnor Gunilla, Britt-Inger och Gudrun S på utsökt goda tunnbrödsrullar, ”Gokaka” och kaffe.

Avslutningsvis dras vinnarna på lotteriet, där dagens vinster består av ICA presentkort.

Ordförande Anna-Greta avslutar mötet med tack för idag, tack till värdinnorna, och bjuder in till nästa möte som är årsmöte den 18 februari, då kommer Robin Hörnkvist och säljer biljetter till ”Äldregalan” med Helen Sjöholm och Jacke Sjödin.
K Förare