Förening Järved-Bonäset

Medlemsmöte 18 mars 2023

Kultändarna underhåller

Ordförande Anna-Greta hälsade medlemmar, gäster från PRO Arnäs och duon Kultändarna, Göran Jonsson och Ola Wikström, från Nätra, hjärtligt välkomna till medlemsmötet på Alneskolan den 18 mars.

Anna-Greta påminde oss alla om att det behövs personer till styrelsen och i våra kaffekommittéer samt i andra funktioner till nästa år för att föreningen skall leva vidare.

Anna-Greta berättar om att vi försökt få besök av polisen för information om äldrebedrägerier men att det inte lyckats p g a sjukdom bland de poliserna så att man måste omprioritera.

Hon informerade också om att hon fått i uppdrag av Stig Ölund i Arnäs att berätta om ”Prova på tennis med stuts, d v s bollen får studsa en gång extra” på Mattsborgen på tisdagar kl. 14.00 – 15.00 för en kostnad av 30 kr/gång, då ingår fika med bröd. Vid intresse ring Stig 070 – 237 00 81.

Anna-Stina berättade att det har startats en herrgrupp som träffas fyra gånger
varannan onsdag mellan kl. 13.00 – 15.00 i gästlägenheten på Babordsvägen 1 B,
där man berättar olika livshistorier och om bygdens olika företagshistorier, samt fikar. Herrgruppen har träffats 3 gånger och har en gång kvar, men startar till hösten igen.

Hon informerade även om att seniorer i Örnsköldsviks kommun bjöds in till en härlig aktivitetsdag vid Lomsjön, Gullänget lördagen den 25 mars.
Anna-Stina berättade att vi har ett samarbete med Arnäs PRO. Vi får även följa med på deras resor, titta på deras Hemsida eller ring till Anna-Stina.

Så fick vi lyssna till Kultändarna som började med att spela ”Blue Hawaii” därefter blev det låtar av Sven-Ingvars, Shadows, egna låtar som Göran hade skrivit med flera.
Paus för fika där värdinnorna Gunilla, Britt-Inger och Gudrun hade dukat fram goda smörgåsar, kaffe och ”Gokaka”.

Kultändarna fortsatte att spela låtar av Beatles, Cliff Richard, Streaplers och avslutar med ett medley av låtar. Mycket bra och varierande underhållning som vi tackade för med en stor och varm applåd.

Vi spelade en- två- och tre-raders bingo där vinsterna bestod av Tulpanbuketter, chokladaskar, PRO Trippelskraplotter och Ica presentkort á 50 kr

Ordförande Anna-Greta avslutade mötet med tack för idag, tack till värdinnorna, och bjuder in till nästa medlemsmöte den 15 april.
Text Kristina Förare