Förening Järved-Bonäset

Årsmöte 18 februari 2023

Ordförande Anna-Greta Strandberg och Sekreterare Kristina Förare

Robin Hörnkvist underhåller

Den 18 februari genomförde PRO Järved-Bonäset sitt årsmöte på Alneskolan.
Ett stort antal medlemmar hade kommit till årsmötet trots konkurrens från skidtävlingar på TV. Ordföranden hälsade medlemmarna och Robin Hörnqvist hjärtligt välkomna,

Parentation över medlemmar som lämnat oss under året hölls med ljuständning och en tyst minut varefter Robin avslutade med stämningsfull sång och musik.

Presidium valdes och som protokolljusterare och rösträknare valdes Vivianne och Ove Andersson.

Verksamhetsberättelsen, kassörens och revisorernas berättelse föredrogs och godkändes. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Därefter vidtog valen och samtliga valdes efter valberedningens förslag. Omval på samtliga aktuella poster.

PRO Järved-Bonäsets styrelse består av Anna-Greta Strandberg (ordf), Kurt Kangas
(kassör), Kristina Förare (sekr), Anna-Stina Molin, Gunilla Kangas, Lena Hörnfeldt, Gunn Matiasson (ledamöter).

Dagens värdinna/värd Astrid och Stefan Ulfves serverade traditionsenligt kaffe och goda semlor.

Robin informerade om ”Äldregalan” på Hägglunds Arena i maj och om konserten
A Tribute To Vikingarna, med Robin Hörnkvist och Ronnie Sahlén med Holmsten Trio på Bruksgården 1 april. Han varnade också för att oseriösa aktörer försöker lura folk att köpa biljetter som inte finns till dyra priser en bedrägeriform som drabbar alla seriösa konsert-arrangörer.
Robin levererade en trivsam blandad underhållning med pianospel, rock , Elvislåtar, låtar från Vikingarna, Björn Skifs m.fl. Möjlighet fanns att köpa biljetter till Äldregalan.

Dragning på dagens lotteri där lyckliga vinnare fick välja mellan Tulpanbuketter,
ICA-presentkort, chokladaskar eller två semlor.

Anna-Greta avslutade mötet med att tacka alla närvarande, dagens värdinna/värd och Robin för sin medverkan.
K Förare