Förening Järved-Bonäset

Medlemsmöte 15 oktober 2022

Lördagen 15 oktober bänkade sig en stor skara PRO-medlemmar på Alneskolan för att få en ingående genomgång av Mivas verksamhet av Lars Westberg. Vi fick veta både hur man sorterar i de bruna och gröna tunnorna och på Må, att kommunerna skall överta tillverkningsindustrins insamling av tidningar, plåt, glas och papper. Vad händer om vi kastar ett utgånget paket köttfärs med plastförpackningen kvar i bruna tunnan och mycket mer. Efter en timmes mycket nyttig föreläsning som också innehöll fakta om vårt fina vatten, kommande nya vattenverket i Gerdal avtackades Lars med applåder och en blombukett.

Efter kaffe med smörgåsar aptitliga för både öga och gom och kaka var det dags för vårt ”husband”, Robin Hörnqvist att äntra scenen och underhålla oss med en blandad kompott av Elvis, Jerry Le, Cornelis. Njutbart var även framförandet av Tommy Körbergs paradnummer. Vi tackade med varma pplåder och en bukett rosor. Robin hälsade oss också välkomna till Julmusik i blueskällaren på Brux.

Lotter hade sålts och vinnarna kunde hämta användbara vinster, d v s presentkort.
Gunilla Kangas berättade om kommande Ost- och vinprovning och listor gick runt.
Gunilla kunde också meddela att nästa gång hade vi tänkt ha ”kakfrossa” och bagare och bagerskor kunde anteckna sig på en lista.

Sist kunde man hämta disktrasa och handsprit som Miva skänkt.
Anna-Greta Strandberg