Förening Ösmo

Tipspromenad 2021-10-22

Långt innan tipspromenaden börjar har en grupp ägnat tid åt att ta fram tipsfrågor och göra i ordning blanketter. De kokade kaffe, bredde mackor, packade alla tillbehör och såg till att köra allt till startplatsen vid bensinmacken samt placera ut frågorna längs promenadvägen. Gunnel och Kerstin plockade fram termosar, muggar med mera.

Det var hela 33 personer som skrev upp sig på startlistan.Ingen hade alla tolv rätt idag men många hade elva rätt och utslagsfrågor fick tillämpas.

Vinterjackor passade i det höstkyliga vädret med snålblåst och bara plus 8 grader trots solskenet. Eva häller upp och serverar kaffe med ostsmörgås. Som vanligt behöver man inte gå tipssträckan utan medlemmarna är ändå välkomna att köpa en kopp kaffe med dopp.

Detta var sista tipspromenaden för i år. Inga-Britt Brage informerade att vi till våren kommer att ändra sträckningen på promenaden. Start och mål ska ske utanför PRO-lokalen på Mejerivägen och promenaderna utgår därifrån. Vi kan fika inne i lokalen efteråt. Vid dåligt väder ställs promenaden in.

Text och foto Ulla Laiho