Förening Ösmo

PRO Ösmos tipspromenad i vårens tecken den 21 april

Det var nästan 30 medlemmar som ställde upp vid tipspromenaden, som hade ”vårblommor” som tema för frågorna onsdagen 21 april. Solen sken men det var ändå kylslaget i den kalla vinden. Starten gick vid bensinmacken och de flesta gav sig iväg på den nu så populära korta slingan. Några stannade kvar vid startpunkten för att få en pratstund. Det är skönt att bara komma ut efter vinterns frivilliga Covid-isolering mer eller mindre inomhus.

Efter promenaden blev det kaffe med hembakade bullar för alla till självkostnadspris. Många har deltagit i förberedelserna, ordnat tillstånd att använda bord och stolar utomhus vid grillrestaurangen, gjort frågor och tipslappar, satt upp frågorna efter banan samt plockat ner efter promenaden, bakat, kokat kaffe, städat efter oss överallt för att till slut ta hand om disken. Eva Andersson tillhörde arrangörerna och läste upp de rätta svaren. Ingen hade alla tolv rätt men två hade elva och flera hade tio rätt.

Text och bild Ulla Laiho