Förening Ösmo

Öppet hus Skotema

Borden i Träffpunkten var dukade med skodon. Peter Wensberg, representant från JOBI jobbskor, besökte oss för att genom personlig rådgivning erbjuda bekväma, fotriktiga och designmässigt attraktiva skor. Utbudet av deras arbetsskor täcker de flesta branscher.

Lite fakta om JOBI:

- För att säkerställa hög kvalitet och god arbetsmiljö, tillverkas 100% av JOBIs egna varumärken i av JOBI utvalda europeiska fabriker.

- JOBI är medlem i REPA, näringslivets system för återvinning av förpackningar.

- JOBI är engagerade i välgörenhetsprojekt för utsatta barn i Rumänien, Cancerfonden och Läkare utan gränser.

- JOBI sponsrade under 2014 Team Rynkebys cykeltur till Paris, till förmån för Barncancerfonden.

- JOBI stödjer sedan 2015 Läkare utan gränser.

- JOBI är certifierade med "Trygg E-handel".

- JOBI har AAA-ranking sedan år 2005.

Firman bildades 1985, då man fick idén att arbetsskor bäst provas ut i rätt arbetsmiljö, så man startade besöksförsäljning på svenska arbetsplatser. Från ett fåtal sandalmodeller har kollektionen växt och JOBI är nu en av Sveriges största och ledande leverantörer av arbetsskor.

Det var ett höstinspirerat sortiment som visades med både inomhus- och utomhusskor, kängor, stövletter etc – bara att slå knut på sig själv och prova.

Några skor var så lätta att de knappast kändes på fötterna. Man hade inte bara tänkt på passform utan även på säkerheten, så att man inte skulle halka. Vera beställde ett par åt sin Åke också – om de inte passar är det bara att returnera dem, enligt Peter.

Kaffe med dopp serverades med Inga-Britts goda bullar och kakor.

Peter tog upp beställningar, som kommer att levereras till PRO-lokalen om några dagar. Han var mycket nöjd när han lämnade lokalen.

Text och foto Ulla Laiho