Förening Ösmo

2019-02-01 Trivselkväll

Christer Nilsson välkomnade alla som vågat trotsa vädrets makter.

Borden var förberedda med duk, gula rosor och rosa servetter i pastelliga nyanser.

Fru Fortuna, Ingrid Flink, prickade av medlemmarna allt eftersom de betalade och som en slumpens och lyckans gudinna sålde hon även lotter.

Maten, tacos med tillbehör, levererades från grannpuben, som nu har öppnat igen efter branden. Vi får en ypperlig service av dem och de bär in maten till oss.

Trivselgruppen gjorde i ordning och portionerade tillbehören i småskålar. Tommy Falk tar hand om den hackade löken.

Gaby Falk häller upp köttfärssåsen och Lena Claesson fixar gräddfil.

Christer Nilsson tog hand om kaffet. Han berättade att vi inte har någon som tar hand om och serverar semlor på tisdagen. Birgitta Karlsson och Gunhild Serrander åtog sig att ordna allt.

Lite småprat runt borden. Det var 28 medlemmar, 21 kvinnor och 7 män, som pulsat i snön på väg till Träffpunkten.

Kvällens underhållning stod Lars Haeggström för. Jag fick ihop det till tjugosju låtar. Vad sjöng han om egentligen?

Han sjöng om Corinna, som jazzade fram på en solig gata hand i hand med Ramona, Cecilia och Kajsa. Det var kväll och gott att leva. Snart steg en hotfull måne upp och det var redan midnatt, sommaren är kort. Han hade gitarr och mobil med så att han kunde ringa på fredag. Några fler kamrater dök upp, Maria Therése med de guldbruna ögonen och Dagny som serverade varm korv så han blev sprickfärdig. Han vandrade till slut hem medan ljusen tändes i staden med en teddybjörn i famnen. Den skulle hans barnbarn få på dopdagen.

Harry Skilberg kom på tal och Lars undrade om någon vet hur Ösmo valsen låter, vilket ingen av de närvarande visste.

Barbro Stålered blundade och koncentrerade sig innan hon berättade, att PRO Riks har debiterat ett felaktigt belopp på medlemsfakturan. Vi ska inte betala den utan avvakta besked hur de ska gå tillväga för korrigering.

Detta var sista tillfället som trivselgruppen i denna konstellation arrangerade trivselkvällen. De stod också för kostnaden för underhållningen. Från vänster Ingrid Flink, Tommy Falk, Lena Claesson, Eyvind Karlsson, Christer Nilsson och Gabi Falk. Frånvarande är Monica Björk.

De avtackades med varsin ros och applåder.

Text och bild Ulla Laiho