Förening Arboga

26 oktober 2021 PRO-träff Travers

Träffen började klockan 14.00 i Folkets Park

Efter att vice ordförande Göran Stolpe hälsat alla välkomna till PRO Arbogas oktoberträff, underhöll Travers med ”gamla godingar”. Många har tidigare dansat till arbogabander Travers och blev lite nostalgiska. Travers utgörs av Bosse Haglind, Ronnie Wanberg, Ronny Andersson, Thure Nyberg och Håkan Andersson. Den medryckande musiken fick flera att passa på att ta sig en svängom på dansgolvet.

Birgitta Berg informerade om planerade resor. I år är det två adventsresor som går av stapeln den 28 november. Nästa års resor startar med en travresa i mars. Sedan reser vi till Kiel i april, Stora Sundby i maj, Dalsland i juli, Öland och Småland i september samt Pärnu i oktober. Naturligtvis blir det också en hemlig resa i augusti!

Intresserad av Rörelseglädje? Det finns gott om platser i denna aktivitet som sker inom PROs projekt ”Livsglädje på äldre dar” och riktar sig till alla äldre i Arboga. Vi träffas i Atletklubbens lokal i Sturehallen och tränar balans, styrka och rörlighet efter egen förmåga, tisdagar kl 10.30. Och utan kostnad!

Efter kaffet och lottdragning spelade Travers några låtar till innan vi skildes och gick ut i den soliga hösteftermiddagen.

Kom ihåg nästa möte där vi tar beslut om budget för år 2022!

Travers spelar! Foto: Margareta Engström Nöstdal