Förening Arboga

24 augusti 2021 PROträff

Träffen börjar klockan 14.00 i Folkets Park

Tisdagen den 24 augusti samlades PRO Arboga till höstens första träff i Folkets Park. Parken kommer att bli den ”nya” samlingspunkten under hösten.
Ordförande Ulla Berndtsson inledde med att informerade om kommande planerade aktiviteter.
Närmast i tur, den 14 september klockan 13.00, är det framskjutna årsmötet. Då tas beslut om verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse för år 2020.
Övriga träffa i Parken blir den 26 oktober, budgetmöte den 23 november samt julfest den 14 december. På Stadskällaren blir det Oktoberfest den 15 oktober. Andra aktiviteter på gång är PRO-café i Ahllöfsparken den 3 och 10 september samt Rörelseglädje torsdagar på Krugen.

Under kaffestunden underhöll Danzant med musik och sång. Danzant utgörs av Mayliz Larsson och Conny Langvik från Kolsva som bjöd på medryckande visor men även en del nostalgi!

PRO Arboga kommer att erbjuda mattcurling i Folkets park så småningom. Därför var mattcurlingmattan utrullad för att ge alla en chans att prova på. Det resulterade i många glada skratt och leenden. Man måste nog prova på att spela för att inse hur roligt det är!

Träffen avslutades med lottdragning samt en uppmaning att gå in på föreningens hemsida för att se vad som är på gång. Ordförande Ulla Berndtsson tackade för en trevlig eftermiddag och hälsade välkommen till årsmötet den 14 september.

Foto: Margareta Engström Nöstdal

Mattcurlig-klot Foto: Margareta Engström Nöstdal