Förening Umeå City-Mariehem

Surströmmingsfest 2022

17 augusti----dagen före surströmmingspremiären

Foto: Anne-Louise

Glada seniorer sökte sig 17 augusti----dagen före surströmmingspremiären till Sjuans mötesplats för att njuta av den delikatess som surströmming. Borden stod dukade och raska fötter syntes styrelsen ila med strömmingsburkar, potatis och andra tillbehör för att de suktande gästerna skulle få sin hunger stillad. Ordförande Anita Berg hälsade välkommen och så kunde måltiden få sin början. Av det lugn som lägrade sig kunde anas att koncentrationen var stor för att få till en klämma eller att lägga strömmingen på tallriken. Musikanterna Erik Brännström och Sam Sehlström underhöll såväl före som under och efter att maten slunkit ner. Allsång hör till liksom historier på Norsjömål. Ett alltid återkommande inslag är lotterier med vinster att välja mellan. Efter att kaffe med en god kaka serverats, informerade ordförande om vad som planeras för hösten i föreningen. Det kommer att anordnas swingcaféer, handarbetsträffar, bokcirkel och en "Kura afton" med diktläsning samt många intressanta inslag på medlemsträffarna. Ett tack riktades till alla som kom och gjorde aftonen till en fin upptakt för terminen. Läs mer Word, 599 kB.