Förening Umeå City-Mariehem

Medlemsträff 20 april 2022

Medlemsträff med sjusorters kakor

20 april månadsträff på sjuans mötesplats. Trots strålande väder med sol och blå himmel samlades en torgen skara medlemmarna för medlemsträff på Sjuans mötesplats. När alla hittat sin plats fanns förtäring att hämta i caféet, där det serverades kaffe, thé, bullar och sju sorters kakor. På borden fanns utlagt frågor för hjärngympa. Ordförande Anita Berg hälsade alla välkommen och informerade om dagens innehåll. Informerade även om PRO Riksorganisationen valfrågor. PRO Riks kommer att arbeta med 3 valfrågor höjda pensioner, äldreomsorgen (ta bort delade turer) och tandvården (högkostnadsskyddat). Förslagslådan fanns på plats för att fyllas med medlemmarnas önskemål inför hösten. Anita läste en omgjord dikt till nutiden, som berörde alla (tappade) koder vi har idag. Reseansvarig Yvonne Öhman informerade om PMU studiebesök 21/4 och om en dagskryssning med Vasa Line samt en guidad tur runt Umeå till hösten. Dagens underhållning stod Gösta Widell för. Med sin vackra Europa skjorta bjöd han på gamla och nya visor varvat med historier som lockade till många skratt. Vi fick även avnjuta farfars kärlekslåt från Öland. När musikern tackat för sig, redovisades svaren på hjärngympan. Under mötet såldes lotter, där dragningen gick av stapeln innan ordförande Anita Berg avslutade träffen och tackade alla medlemmar, med förhoppning om att vi ses den 28 april på ”Öppet hus” på Sjuans mötesplats.