Förening Umeå City-Mariehem

PRO Umeå City-Mariehems sedvanliga årsmöte 2022

Foto: Barbro Jonsson

Tanke för Ukrainas folk Lage Olofsson, Mats Ljungberg, Rolf Kjällqvist

"Solen strålar över staden och här kommer vaktparaden......" Nej, ingen vaktparad så långt ögat kunde se men väl en jämn ström av medlemmar på väg till 2022 års årsmöte på 7:an. Inne i foajén hördes det gemytliga sorl som uppstår när möten sker och Tranan fylldes snart med förväntansfulla medlemmar. Ordförande Anita Berg hälsade välkommen till dagens årsmöte. Mötet öppnades och först på agendan stod Parentation. Charlotte Sjödin tände ljus till minne av de medlemmar som under året lämnat jordelivet och läste dikten "Allt blir stilla" av Birger Franzén. Därefter började sedvanligt årsmöte med ordförande Christer Hansson och sekreterare Barbro Jonsson. Efter avslutat årsmöte serverades kaffe och te med semla som tilltugg. En trio spelglada män (Rolf Källqvists trio) med en mycket bred repertoar intog scenen, bestående av Rolf Källqvist (dragspel och piano), Mats Ljungberg (trummor och sång) samt Lage Olofsson (bas och sång). Tiden går fort när man trivs vilket inte gick att ta miste på denna onsdagseftermiddag på 7:an. Med många och långa applåder tackades musikanterna som därefter gjorde sitt uttåg. Läs mer Pdf, 214.6 kB.