Förening Umeå City-Mariehem

Medlemsträff 23 nov 2022

Novemberträff på Sjuans mötesplats, Mariehemsvägen 7 M

Foto: Anne-Louise

I lite snålblåsig temperatur samlades PRO Umeå City-Mariehem till novemberträff på 7:an. I Tranan stod kaffekoppar och smörgåsar framdukade. Ordförande Anita Berg hälsade alla välkomna därefter gav micken till Solveig Jonsson som är valberedare, för information inför kommande årsmöte 2023 att det behövs personer till styrelsen. När kaffet var urdrucket och smörgåsarna uppätna sågs uppe på scenen den spelglada trion Rolf Källquists Trio. Nu följde en underhållning som inte gick av för hackor med många slagdängor från förr vilket gjorde att den som kände för det glatt sjöng med. Förutom att framföra sin egen repertoar inbjöds åhörarskaran att sjunga med i allsånger som fanns i ett Allsångshäfte. Ordförande Anita Berg informerade om det som komma skall och då närmast julgröt den 7/12. Mari-Anne B. Jonsson berättade om det Handarbetscafé som är igång och som fortsätter på det nya året. Kaffe och en god kaka serverades och lottdragning skedde. Tack och på återseende blev som alltid avskedsorden denna gång. Läs mer Word, 14.9 kB.