Förening Umeå City-Mariehem

Årets första träff 23 februari 2022

Årets första hos träff PRO City-Mariehem hölls den 23/2

Medlemmarna, gamla som nya ansikten, strömmade till ett gemytligt sorl hördes i Tranan. Anders Nordin, i egenskap av vice ordförande, hälsade välkommen. Dagens underhållare, New Mountain Music, är en trio bestående av Helén Norberg, Thord Söderberg och Peggy Sjöström boende i Umeå och Brån. Många instrument trakterades och spelades på, med mångsidiga repertoaren bestående av instrumentalt blandad med sångliga inslag. Ett ovanligt stränginstrument var Hammered Dulcimer som Peggy Sjöström trakterade. Tillsammans spred de otrolig glädje vilket följdes av många och långa applåder. Kaffe/thé med smörgås och en god kaka serverades. Under rubriken Helt Apropå tog Barbro Jonsson till orda och informerade om dansen i Tranan den 1/3, och om aktiviteter Seniortorget i Umeås centrum tillhandahåller. Mer information om Seniortorgen finns på seniortorget.se. Lotter försåldes och ringarna öppnades för att vinstlotter skulle dras. Prisbordet denna gång var som alltid fullbelagt med nyttigheter. Läs mer Pdf, 211.6 kB.