Distrikt Värmland

Juli 2020

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

ORDFÖRANDE HAR ORDET - JULI

Hej på er!
Hoppas att ni har det så bra som möjligt i dessa corona tider! Jag har det bra men är glad att det blivit lite mer normalt sommarväder i Sverige. Visst är det skönt med värme men när det är över 30 grader varmt så mår man som äldre inte alltid så bra. Vi var och köpte en fläkt till, en pelarfläkt och den har fungerat bra och så det blev lite svalare inne i alla fall.

Nu är vi ju inne i semestermånaden juli och den 6 juli stänger PRO Värmland sitt kontor fram till den 10 augusti, så att vår verksamhetsansvariga Elisabeth Karlsson får sin semesterledighet. Elisabeth har jobbat hela våren och hon har ordnat så att vi kunnat genomföra vårt årsmöte per capsulam. Det har fungerat mycket bra och i stort sett alla ombud har ställt sig bakom de utskickade handlingarna. Så nu är 2019 års verksamhetsberättelse, ekonomiska berättelse samt revisionsberättelsen godkända. Vi har sänt dem till Region Värmland då de utgör ett underlag för ansökan om ekonomiskt bidrag till PRO Värmlands kommande verksamhet. När det gäller valberedningens förslag så bifölls även detta. Det innebär bland annat att som ny ordinarie styrelseledamot valdes Gunilla Söderlund PRO Sunne. Gunilla var tidigare ersättare i styrelsen. Till nya ersättare i styrelsen valdes Sune Ingman PRO Grums, Eva Nylin PRO Östmark och Christina Olsson PRO Storfors. Jag hälsar er nya välkomna i PRO Värmlands styrelsearbete och jag hoppas att ni kommer att trivas med era nya förtroendeuppdrag. Lämnar styrelsen gör Mats Eriksson PRO Kristinehamn och Margareta Franken PRO Filipstad och jag tackar er för allt arbete ni gjort för PRO Värmland. Mats och Margareta kommer självklart att avtackas på höstmötet den 28 oktober.

Den 25 juni hade PRO Värmland sitt första möte med den nya styrelsen samt konstituerade sig och bland annat omvaldes Thorsten Born som vice ordförande. Vidare beslutade styrelsen att ett faddersystem för länets 61 PRO föreningar ska inrättas och jag kommer att arbeta fram ett förslag som styrelsen får ta ställning till vid höstens första styrelsemöte. Junimötet var ett telemöte och vi får se om vi kan träffas fysiskt vid höstens första möte eller om det blir ett telemöte då också. När det gäller höstens verksamhet så får vi ta ställning till denna i augusti månad.

Ja, det har var lite information innan semesterledigheten. Jag kommer att vara hemma hela sommaren och har ni några frågor eller synpunkter så hör av er! Jag är nästan alltid nåbar på tel 070-6710429.

Jag vill tacka PRO Värmlands verksamhetsansvariga Elisabeth för ett mycket bra arbete under speciella förhållanden under våren. Ett stort TACK för att du ordnade vårt årsmöte per capsulam på ett fantastisk bra sätt så allt fungerade mycket bra! Jag önskar dig en skön, avkopplande och trevlig semester tillsammans med dina nära och kära och det kommande barnbarnet! Tänk att Elisabeth ska bli mormor för första gången! Grattis!

Glad och trevlig sommar till er alla och var rädda om er!
Kram Lisbeth.