Distrikt Värmland

Ordförande har ordet juni 2020

ORDFÖRANDE HAR ORDET - JUNI
Hej på er!

Hoppas att ni har det så bra som möjligt i denna coronatid! Jag mår bra men visst blir det lite tråkigt ibland när i stort sett all vår verksamhet är nedlagd eller framflyttad. Men jag klagar inte utan det är bara att försöka göra det bästa möjliga och som jag sagt tidigare, vi vet att pandemin försvinner men vi vet inte när! Jag städar, rensar och fixar här hemma. Jag läser och det blir minst ett par böcker i veckan. Vi, min man och jag göra någon biltur då och då och nu senast var vi till Niklasdams handelsträdgård. Niklasdam ligger norr om Kristinehamn mot Storfors och där besökte vi deras pelargoner museum, köpte blommor till balkongen samt fikade förstås. Niklasdam är väl värt ett besök! Jag är på PRO Värmlands kontor flera gånger i veckan och så har jag självklart kontakt med Elisabeth varje dag. Vidare brukar det vara digitala möten med PRO ett par gånger i veckan och den digitala kontakten via Zoom tycker jag fungerar bra. Så dagarna rullar på men jag saknar all PRO verksamhet, alla besök i föreningarna och kontakten med medlemmarna. Men vi får hålla ut!!!

Nu har alla handlingar till PRO Värmlands årsmöte per capsulam gått ut till anmälda ombud och svaren ska vara inne till distriktet senast den 22 juni. Sedan upprättas ett protokoll och den nya styrelsen kommer att ha et konstituerande möte. De årsmötesfrågor som inte behandlats per capsulam kommer att tas upp på PRO Värmlands höstmöte som är planerat till den 28 oktober. Vidare har PRO Värmland för första gången genomfört telemöten med länets föreningar. Jag tycker att det var bra möten och ett mycket bra sätt att få och ge information och i augusti planerar vi att återigen genomföra telemöten. Vi delar upp det vid fyra tillfällen så att det inte blir så många vid varje tillfälle. Jag var mycket glad för att det var ganska många PRO föreningar som genomförde utomhus aktiviteter för sina medlemmar. Det var boule, vandringar, stavgång, tipspromenader, cykelturer mm. Mycket bra för vi vet ju att många av våra medlemmar är ensamma och därför får vi alla på olika sätt hjälpas åt att bryta den ofrivilliga ensamheten.

Tyvärr har vi fått ställa in våra populära tävlingar i boule, golf och PRO vetarna men självklart så återkommer vi med dessa nästa år.

Kram till er alla och hoppas att ni får en fin och avkopplande sommar!

GLAD MIDSOMMAR!
// Lisbeth.