Förening Fålhagen

Onsdagen den 10 maj träffades vi utanför Studenternas nya fina fotbollsanläggning, för en guidad tur i lokaliteterna..

Personer framför träd
Gert Andersson guidade oss rund i lokaliteterna

Vår guide Gert Andersson

20230510 Rundvandring på Studenternas

Jonathan Edersröm berättar

Jonathan Ederström berättar om träningar, spelare och gräsmattor.

24 PRO -are mötte upp utanför Studenternas idrottsplats förmiddagen den 10/5, för att få en guidad tur genom anläggningen.
Vi hälsades välkomna och guidades av Sirius materialförvaltare Gert Andersson. Fick se omlädningsrum, duschar och relax avdelningen. Ett videaorum, där bl.a. ledarna och även spelarna kan följa de olika spelarnas eller sina egna ageranden under en match. Fantastisk teknik, då varje spelare har en GPS på sig och därför kan följas under matchen på film. Vi fick se tvättstugan där alla spelares kläder och handdukar tvättas efter varje aktivitet. Materialarens kontor där mängder av spelarnas utrustning fanns för att bytas, lagas eller märkas. Sirius bjöd sedan på kaffe på Pressläktaren där vi kunde följa en Sirius träning. Tommy hade förberett ostsmörgåsar med skinka så alla fick. Mycket gott. Därefter ett besök i VIP lounchen, där under matcherna det serveras mat (ca 3-400 kuvert) per match, administreras av Triller. Utrymmet används även för möten, fester m.m. som inte har fotbollsanknytning. Som avslutning träffades alla nere på konstgräsmattan (som skall bytas ut under sommaruppehållet) och fick mycket information om gräsunderlag, skaderisker, publiks inflytande på spelarna och mycket annat. Mycket informativt av Siriud Scoutingansvarige Jonathan Ederström.
En mycket informativ dag och alla var mycket imponerade av anlägningen, som håller hög svenk klass bland alla anläggningar. Stort tack till materialförvaltare Gert Andersson, som gjorde detta besök möjligt för oss.

Gert Andersson guidade på Studenternas
Sirius omklädningsrum på Studenternas