Förening Fålhagen

20231215 Jultallrik

Den traditionella Jultallriken serverades för medlemmarna, men det blev tyvärr inget luciatåg i år trots idogt kontaktande till diverse olika skolor.

Medlemmar äter Jultallrik

Fredagen den 15/12 samlades 49 medlemmar för det traditionella Lucia- och jul-firandet. Istället för Luciatåg kom tomten och läste dikten "Tomten" av Viktor Rydberg, julmusik spelades i högtalarna medan vi avnjöt en god och välkomponerad Jultallrik, som bestod av alla julens läckerheter som Sill, lax, potatis, rödbetssallad, ägg och lite annat.
Kaffe med lussebulle naturligtvis.
Per ledde allsånger där textblad var utlagda på borden.
Från anmälningslistan drogs 20 vinnare, som fick gå fram och välja paket på julklappsbordet.
Ett ark med "På julbordet" koder, där man skulle plocka ihop bokstäver så att det bildade en del av julbordets läckerheter. Ganska svårt. Ett exempel är "Vilma törp" (Vörtlimpa).
Som vanligt en mycket trivsam eftermiddag, som avslutased med att vår ordförande Tommy informerade om kommande års första arrangemang och önskader alla EN GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

Perra leder allsången
Tomten kom till Storgatan 11