Förening Fålhagen

Besök av Hörselpedagog Maria Gustavsson

Maria Gustavsson på besök på Storgatan 11

20231124 Medlemsträff

Fredagen den 24/11, en iskall eftermiddag med blåst och lite snö i luften.
Av 54 anmälda medlemmar kom (beroende på väder och förkylningar) 46, för att lyssna till Maria Gustavsson. En hörselpedagog, som till vardags arbetar på Hörcentralen. Vi fick mycket information om regelverk, avgifter och strategier för att underlätta vid kommunikation med hörselskadade.
Det finns även en mängd hörhjälpmedel att tillgå.
Du kan genom att klicka på länken neden lära mer om vad som finns.
T.ex. Äldreboken Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Audica som troligtvis är den mest använda hjälpmedelskliniken i Uppsala, kommer att upphöra från årsskiftet. Vad som sedan blir möjligt att vända sig till är "Audionommottagningen i Uppsala", Kronparksgården, Eva Lagerwalls väg 1, 718 35 Uppsala tfn: 018-611 67 11 eller
"Eartech Hörselklinik i Uppsala" Kungsgatan 43, 753 21 Uppsala. tfn: 020-12 12 26. Du kan läsa mer om Eartech genom att klika på länken neden.
Eartech Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vi bjöd på kaffe, bulle och kaka.Bo Lidgren bjöd på en rolig historia som Henrik Widegren, känd från Fråga Lund, hade berättat när han uppträtt på Regina Teatern.
Ett antal priser delades ut baserade på nummer som besökarna fått vid anmälan. Som första pris "Ett polisliv" av Christer Nordström, sedan en PRO mössa, samt ett antal Skraplotter.