Förening Vällingby-Spånga

Någon att prata med få stöd av

Någon att prata med - få stöd/hjälp av!

Ibland kan man behöva någon att prata med för att komma vidare eller hitta fram till att få stöd/hjälp på olika sätt. Om man har möjlighet att prata med en anhörig, vän eller någon annan man litar på kan det vara ett bra första steg.

Inom vård- och socialtjänst kan man ge stöd – hjälp och vägledning, se t.ex. tips som finns på sidan hälso- och sjukvård samt omsorg.

Ytterligare möjligheter/alternativ kan vara att kontakta rådgivnings- och stödlinjer. Här nedan finns länkar till några hemsidor till några kontaktvägar, klicka på respektive länk för att läsa mera och få kontaktuppgifter mm.

Jourhavande medmänniska, se deras hemsida för att få information, klicka på länken så kommer du till den.

Jourhavande medmänniska Länk till annan webbplats.

Föreningen Minds stödtelefon har en linje för bl.a. äldre. Se deras hemsida för att få information, klicka på länken så kommer du till den.

Äldrelinjen Länk till annan webbplats.

Jourhavande präst, se deras hemsida för att få information, klicka på länken så kommer du till den.

Jourhavande präst Länk till annan webbplats.

Föreningen Minds har olika kontaktmöjligheter, se deras hemsida för att få information, klicka på länken så kommer du till den.

Föreningen Minds Länk till annan webbplats.

Livsberättargrupper är samtalsgrupper för äldre med syftet att bryta ensamhet, förebygga depression och ge ökad mening i livet. Läs mera genom att klicka på nedanstående länk. Där kan du också anmäla dig.

Livsberättargrupp Länk till annan webbplats.