Förening Vällingby-Spånga

PRO föreningen Vällingby - Spånga är en verksamhet som passar de flesta, vill du bara träffa någon att prata med över en kopp kaffe eller t.ex. spela något spel, fördjupa dig i språk eller något annat som intresserar dig, bli då medlem!

Vi har olika aktiviteter, studiecirklar, rese- och kulturprogram och mycket annat. För mer information läs bl.a. på fliken/sidan program & resor/utflykter, se också PRO riks olika program som är öppet för alla medlemmar.

I föreningen finns det möjlighet att stifta bekantskap med andra samt också göra din röst hörd. Du kanske vill dela med dig om något i ”stort och smått” och/eller vara med och påverka inom något viktigt samhällsområde för äldre. För mera information gå in och läs under sidan Styrelsen. Kanske saknar du någon aktivitet eller så har du idéer och förslag om aktiviteter, utflykter och cirklar, kontakta då någon i styrelsen. Har du kunskap/erfarenhet och vill leda en aktivitet/utflykt/cirkel inom ett specifikt område? Ta då kontakt med någon i styrelsen.

Föreningslokalen är rymlig och har trädgård, vilket ger utrymme till en mängd olika aktiviteter och umgänge såväl inomhus som utomhus t.ex. Qi Gong, lindedans, boule, målning, bridge, canasta, allsång, cirklar med olika inriktningar samt dans och pub-kväll några ggr under terminen, är några exempel som det ges möjlighet till. Här har vi också våra styrelsemöten och månadsmöten.

Information om vad som är aktuellt och på gång meddelas via hemsidan/lokala aktiviteter, medlemsbladet, anslagstavlan i PRO-träffen och månadsmötena.
Beträffande månadsmötenas funktion, gå in på fliken Styrelsen och ta del av den informationen.
Programändringar meddelas via mail, sms, hemsidan, månadsmötena, anslagstavla i PRO lokalen. Viktigt är att du ser till att föreningen har aktuell E-postadress och mobiltelefonnummer till dig. I övrigt se under sidan E-post och datasupport, telefoni.

Välkommen in och se hur vi har det i PRO Vällingby - Spånga. På fredagar klockan 14:00 har vi café, det är kostnadsfritt och även icke medlemmar är välkomna. Adress och kontaktuppgifter finns på sidan/fliken kontakta oss! Vi finns vid Solursparken och det är gångavstånd från Vällingby centrum.

Om du vill ta del av hela riksorganisationen PRO:s verksamhet och möjligheter för dig så gör du det enklast att se längst ner på varje webbsida t.ex. den här, så finns det flera länkar att välja, klicka på den du vill gå in på. Alternativ är att skriva in pro.se i din webb plats adress fält.