Förening Stureby

2024-05-29. Bilderna visar: Väntan på Katarinahissen, Mosebacke torg, Katarina kyrka och Vetekatten.

Onsdagen 29 maj var vi 9 st som åkte den nya Katarinahissen Länk till annan webbplats.. Den förde oss mjukt o fint de 38 metrarna upp till Söders höjder. Vi promenerade runt och besökte Mosebacke Länk till annan webbplats., Katarina kyrka Länk till annan webbplats. samt kollade in flera kända personers gravar på kyrkogården. Utflykten avslutades med gott kaffe och tillbehör på Vetekatten, Götgatan.

2024-05-15 Fika Notholmen- Under Tyresö slott och Tyresö kyrka

PROmenaden den 15 maj gick till Tyresö slott och Notholmen. Vi 6 som var med åkte buss till Tyresö Kyrka från Gullmarsplan. Promenerade sedan i det fina vädret förbi både Tyresö kyrka och Tyresö slott. Gick sedan via slottets park, engelska parken, över till Notholmen. Där åt och fikade vi och njöt av sommarvärmen.

Årstaviken södra sidan 2024-04-17

PROmenad 17 april. Nu var vädret lite bättre än för 2 veckor sedan och 6 PROare gick längs med Årstavikens södra sida. Det blåste lite kallt men inte värre än att vi gick en rejäl runda innan vi så småningom fikade på konditoriet vid Årsta torg. På vägen såg vi både tussilago, vit- och blåsippor, våren är på väg.

2024-04-03

PROmenad 3 april - vi var 5 tappra som trotsade väglaget och den starka blåsten. Dock la vi om rutten från Årstavikens södra sida till att PROmenera från Gullmarsplan till Årsta Centrum. Där slank vi in på Årsta Konditori för en välförtjänt kopp kaffe med tilltugg. Mycket gott - det var svårt att välja bland det rikliga utbudet!

Hammarby Sjöstad 2024-03-20

2024-03-20 En trevlig runda i Hammarby Sjöstad Länk till annan webbplats.. Promenaden avslutades med fika/lunch på Bröd&salt i Luma.

Fruängen 2024-03-06

Denna vecka är det Internationella kvinnodagen och den 6 mars passade vi på att PROmenera i Fruängen. Många starka kvinnor som bl.a. var aktiva i kampan om kvinnlig rösträtt i början av förra seklet har gett namn åt gator i stadsdelen. Vi gick bl.a på Agnes Lagerstedts gata, Ellen Keys gata, Kata Dahlströms gata samt Doktor Widerströms gata. Vi avslutade med fika i Fruängens centrum

PROmenad 21 febr. Vi var 4 tappra som trotsade vädret o hade en trevlig promenad i Stureby. Vi pratade om/passerade Vivstavarvsparken, Snus-Mallas, Kokosfabriken, Bjuletorpet, Långåkerstorpet, Sturebyskolan. Efter 1,5 timmes promenad var det gott med fika i Lokalen. Bra jobbat allesammans - det blev drygt 7.000 steg.

Bandängen på väg mot Högdalen

Promenad 7 febr. Fem PROare träffades i Stureby och promenerade till Högdalen över Bandängen under Anitas ledning. I Högdalen fikade de och hade en trevlig pratstund på Engelbrekts.
Det här var årets första promenad då promenaden 24 jan. ställdes i pga dåligt väder.