Förening Stureby

MÖLKKY - ett finskt nummerkubbspel, som vi har spelat några gånger. Man spelar på gräs i 2 lag om max 4 personer. PRO har köpt in 2 spel, så vi kan vara upp till 16 personer. Vi brukar vara 8-10 som tycker det är kul - så kom gärna o prova på!

Vår Mölkky Länk till annan webbplats. ledare är Ami Blomstedt tel 070-303 54 94

Hösten 2023 spelar vi Mölkky tisdag 5 och 26 september kl 11.00 på ängen mem Skönviksvägen 284. Ta med eget fika! Vår ambition är att ha 1-2 speldagar/termin.

Den 5 september var vi 8 st som spelade i det underbara solskenet.
Tisdagen 26.9 var vi några stycken som spelade i det fina höstvädret. Vår okrönte Mölkky-kung Janne A tog hem spelet med bravur!

I dag tisdagen den 23 maj var vi 9 st som spelade på ängen mem Skönviksvägen 284 i det fantastiska vädret. Vi hann med tre spel och Janne A vann två av dem - strongt!

.

Tyvärr regnade hösten 2022.s speltillfälle tisdagen 13 september bort.

Vårflodsparken

På vår PREMIÄR tisdag 10 maj 2022 kl 11. i Vårflodsparken var vi 5 st som spelade . Det var både jämna o väldigt ojämna matcher - en del vann flera gånger! Men roligt hade vi med många glada skratt

1 september 2021 spelade 8 personer Mölkky i Vårflodsparken i den fina höstsolen.