Förening Stureby

Bildserien ovan visar exempel på de aktiviteter vi gjorde under 2023. Kulturpromenader, Promenader, Bussresa till Nyköping, Öppet hus, IT-utbildning, Qigong med sittgympa, Musikunderhållning på en av våra medlemsträffar, Mölkky, Boule och Läsecirkel.
Du är välkommen att delta i våra aktiviteter. Du hittar våra veckoprogram på startsidan här på hemsidan och på vår facebookgrupp "PRO Stureby Public" Länk till annan webbplats.

I vår förening som bildades 1970 är vi idag ca 100 medlemmar. Länk till annan webbplats.

PRO Stureby erbjuder en varierad verksamhet för att nå både äldre och yngre pensionärer. Vi har ett antal programpunkter varje vecka. Mestadels bedrivs verksamheten i vår föreningslokal på Skönviksvägen 309. Men vi gör även en hel del annat, se under fliken Våra aktiviteter. Öppnas i nytt fönster.

Det finns en öppen Facebook grupp för våra medlemmar och andra intresserade.
Den heter "PRO Stureby Public". Länk till annan webbplats. Om du har några frågor om den kontakta Karl Erik Martinsson tel 070-657 15 30.

Vi bevakar även de äldres intressen genom att representera i SPR (Stadsdelens Pensionärsråd). Det handlar om boende, vårdfrågor, pensioner och kommunikationer samt andra samhällsfrågor.

E-post: Stureby@pro.se

Föreningslokal: Skönviksvägen 309 på gaveln en trappa ner

Postadress: PRO Stureby c/o Arbelund, Mölndalsbacken 98, 122 66 Enskede

Plusgiro: 92 30 11-1 (gäller ej medlemsavgifter)