Förening Solberga-Brännkyrka

Rapport från Boulen

Hej alla PRO-are . Vi i PRO Solberga-Brännkyrka är ett glatt gäng som spelar Boule på torsdagar vid Solberga Bollplan där vi har fixat en fin bana, nytt grus och fina banmarkeringar. Boule är för alla. Både PRO och folkhälsomyndigheten rekommenderar utomhusaktiviteter. Hoppas fler upptäcker hur roligt man kan ha tillsammans med glada vänner i Boulespel, korvgrillning m.m. Vi kommer att spela vårt Klubbmästerskap i september kl 10.00. Lista kommer att finnas i god tid för att anmäla sig.
Ett vandringspris till klubbmästaren/klubbmästarinnan delas ut och lite andra priser blir det säkert också. Hoppas att många vill vara med och spela både KM och på torsdagar.
Carina Norderstål är bouleansvarig tillsammans med Björn Larsson.
Väl mött på banan och må så gott.

Den 23 augusti 2023 blev vi utmanade av PRO-6an. Det var fem PRO-föreningar som spelade i Gröndal och lag Rosa-Lill Johansson/Leif Stockling kom 2:a, lag Leif Götlund/Carina Norderstål kom 3:a.

Den 26 augusti spelade Björn Larsson/Leif Götlund/Carina Norderstål i Rimboboulen. 44 lag deltog och vi kom på 7:e plats.

På klubbmästerskapet den 14 september 2023 vann Ingemar Hellström, Leif Götlund kom på andra plats och tredje platsen tog Kjell Söderling. Totalt har det varit 322 spelare under hela perioden.

glatt boulegäng

Glatt boulegäng. foto Anita Jansson