Förening Solberga-Brännkyrka

Medlemsträffar

Inplanerade medlemsträffar 2024

OBS! Föreningen har introducerat ett anmälningssystem, Magnet Events, för våra medlemsträffar. Anmälan skall då i första hand ske via den länk som skickas till din e-post eller SMS som ni svarar på om ni vill deltaga på medlemsträffen. Klicka för antal personer och fyll i rutorna för förnamn och efternamn samt din e-mailadress (2 ggr) och avsluta genom att klicka på SLUTFÖR. Om det inte fungerar för dig går det alltid att ringa eller smsa till Rosa-Lill Johansson på telefon 072 524 42 64.

Vi träffas på tisdagar klockan 13.00 eller 14.00, se den aktuella dagen. Entréavgift 50 kronor som inkluderar kaffe med dopp och oftast något mer. Träffarna inleds med aktuell information. Vi har alltid lotteri med fina vinster på varje medlemsträff.

Tisdag den 23 januari: Medlemsträff i Solberga BK:s klubbhus klockan 14.00.
En smörgås serveras till kaffet. Clas Cederlid, trygghetsstrateg, informerar tillsammans med lokalpolisen om brottsförebyggande och tryggare miljö för äldre. Anmäl ditt deltagande senast den 19 januari.

Tisdag den 20 februari: Medlemsträff i Solberga BK:s klubbhus klockan 14.00.
En semla serveras till kaffet. Trubaduren Stefan Lindeborg underhåller oss. Anmäl ditt deltagande senast den 16 februari.

Tisdag den 19 mars: OBS! klockan 13.00. Medlemsträff i Brännkyrka kyrkas samlingssal med visning av kyrkan och dess rikliga historia. Kaffe/te med kaka serveras. Öppet möte för fler. Anmäl er närvaro senast den 15 mars.

Tisdag den 9 april: ÅRSMÖTE, ingen avgift! Genomgång av 2023 års verksamhet och föreningens ekonomi samt val av styrelse.
Mötet hålls kl. 13.00 i Östberga Bibliotek och vi bjuder på förtäring och ev. musikunderhållning. Anmäl ditt deltagande senast den 5 april.

Tisdag den 14 maj: Medlemsträff i Östberga Bibliotek kl. 13.00. Kaffe/te med smörgås serveras. Äldrekoordinatorn Rasmus Elings är inbjuden att informera om sitt arbete. Öppet möte för fler. Anmäl ert deltagande senast den 10 maj.

Tisdag den 11 juni: Medlemsträff i Solberga BK:s klubbhus klockan 14.00.
Vår förening firar 60 år i år och det firar vi med att bjuda på något extra. Anmäl ditt deltagande senast den 5 juni.

ÖVRIGA DATUM ATT NOTERA:

Torsdag den 18 april: PUB-TRÄFF på Solberga pizzeria på Klacktorget kl. 16.00. Mat och dryck betalar var och en för sig. Anmäl ditt deltagande till Rosa-Lill Johansson tel. 072 524 42 64 eller sms.

29/4 – 5/5: PRO:s nationella dansvecka introduceras. Mer info meddelas under våren.

Torsdag den 23 maj: PUB-TRÄFF på Loran’s pizzeria på Stamgatan 4 i Östberga kl. 16.00. Mat och dryck betalar var och en för sig. Anmäl ditt deltagande till Rosa-Lill Johansson tel. 072 524 42 64 eller sms.

Medlemsträff med underhållning. Foto Anita Jansson

Medlemsträff med underhållning