Förening Sofia

Snabbguide till vår hemsida

Du hittar hemsidan på adressen: www.pro.se/sofia

Hur hittar jag på hemsidan? Så här går navigeringen till.
dator finns en menyrad högst upp som tar dig vidare till mer information.
telefon och surfplatta kommer du vidare genom att klicka på de tre strecken uppe till höger.
förstasidan finns fyra snabbknappar som tar dig direkt till några vanliga undermenyer.

Alla länkar är markerade med en färg och understrukna. Du kan prova på länkarna nedan! Du kommer tillbaka med att trycka på bakåtpil eller Tillbaka-knappen längst ned på varje sida.

Nu när du hittat hit är det smart att skapa ett bokmärke så hittar du enkelt hit nästa gång!

En kort sammanfattning av vad du hittar på de olika sidorna.

förstasidan hittar du de senaste nyheterna och undermenyerna. Undermenyerna ligger i bokstavsordning och de här finns att välja på:

Aktiviteter Länk till annan webbplats.
Kanske vår intressantaste sida för många. Här hittar du information om möten, resor, fritids- och kulturaktiviteter m.m. Tips på gångstråk i Stockholm, Tipspromenader i mobilen, Bildfrågan med Stadsmuseets historiska bilder från Söder m.m.

Fotogalleri
Visst är det roligt med bilder! Här finns bilder från möten och medlemmars inskickade bilder.

Förmåner Länk till annan webbplats.
Här når du PRO Riks förmåner och Sofias lokala förmåner.

Leva och Bo Länk till annan webbplats.
Här finns information om IT-hjälp, Konsumentrådgivning, Pension och Trafik, hur du kan gå på museum, se en teaterföreställning eller lyssna på en konsert från dator.

Mina sidor Länk till annan webbplats.
Alla medlemmar är registrerade i PRO:s medlemssystem Harald. Här kan du se din egen information och du kan också ändra vissa uppgifter. Tycker du att det är besvärligt kan du alltid höra av dig till PRO Sofia så hjälper vi till, länken har du här: PRO Sofia (e-post)

Nyheter Länk till annan webbplats.
På Nyhetssidan hittar du ALLA nyheter från PRO Sofia, (förstasidan visar de fem senaste).

Om oss Länk till annan webbplats.
Här finns information om styrelse, funktionärer, stadgar, årsmöten m.m. Här finns också en omfattande samling länkar till andra sidor på nätet som kan vara till nytta och nöje.

Vård och omsorg Länk till annan webbplats.
Vård och omsorg slutligen är precis vad det låter som. Här finns information om äldreomsorg, vårdcentraler, hörsel, tandvård, olika bidrag och patientavgifter bland annat.

Hör gärna av dig om du har frågor eller synpunkter!

PRO Sofia (e-post)
Gunnar Ljungqvist