Förening Bagarmossen

Grillfest 2021-08-25

Grillfesten hos Gun och Leffe på Tistelvägen

Många var vi som längtat efter den traditionella grillfesten. Vi fick ju ställa in 2020 p.g.a. pandemin. 25 augusti 2021 skulle den bli av. Trots att vädrets makter gjorde oss tveksamma blev det 42 medlemmar som kom.

Styrelsen hade beslutat att det inte skulle kosta något att vara med (annars 30 kronor). De kronorna använde många av medlemmarna att i stället köpa PRO-skraplotter för och det resulterade i att 113 lotter såldes vilket ger en slant till föreningen med 8 kronor/lott. Många 25 och 50 kronors vinster blev det som alla byttes till nya lotter. Gladast var nog Maria som tog hem en vinst på 500 kronor.

Grillar, grillare och flera tält fanns på plats när glada medlemmar samlades. Föreningen bjöd på lite välkomstbubbel innan grillandet satte igång.

Alla plockade fram det som skulle grillas och snart satt alla på plats och åt och drack av sin medhavda mat och dryck. Mycket prat och skratt hördes. När maten tagit slut serverades kaffe med äppelkaka och drömmar. Alla lät sig väl smaka.

När sedan regnet närmade sig valde flera av festdeltagarna att ta sig hemåt efter en trevlig eftermiddag/kväll.

En sån positiv stämning, som kändes denna träff, var det längesen vi känt. Alla glada att få träffas. Alla vaccinerade och njöt av tillfället att ses. Bara glädje – Vi behöver mötas och ser fram emot träffarna framöver.

Gun och Leffe