Förening Bagarmossen

Boule

2023-04-10

Vi har väntat länge, men annandag påsk startade vi årets boulesäsong. Det blev en härlig start med fint vårväder, boulespel och grillande (som Janne fixade). 14 medlemmar nappade på sen inbjudan. 11 spelade och 3 hejade på och var med på grill och härligt prat och skratt. Det här fick oss att må bra och nu kommer vi att ses tisdagar och torsdagar kl 12.00 om vädret tillåter förstås. Vi är ett 20-tal som brukar vara med och det finns plats för fler!

Text och bild: Gun Larsson

2022-11-08

Tisdagen den 8 november var boulegänget i full fart vid vår boulebana vid Bergholmsbacken. Trots lite höstlikt väder var vi 19 spelarae som höll igång några timmar. En trevlig fikastund förgyllde dagens träff. Vi fortsätter varje tisdag och torsdag, när vädret är med oss. Vill du vara med så titta dit.

Text: Gun Larsson

2022-04-18

Tisdagen den 18 april satte boulespelandet igång med full kraft. 17 medlemmar kom och njöt av att träffas. 15 boulade och två var påhejare. Efter en timmes boulande var grillen varm och vi kunde grilla våra korvar och dricka vårt kaffe och prata och ha trivsamt. Blev en bouleomgång efter fikat. Alla glada och nöjda, även om alla inte lyckades nå toppresultat denna gång. Tack Janne för grillfix! Vi träffas varje tisdag och torsdag klockan 12.00 då vädret är ok.
Nya boulevänner är välkomna!

Text och bild: Gun Larsson

Mars 2022

Boulebanan vid Bergholmsbacken var fortfarande frusen, så boulegänget intog i stället konstgräsplanen på Skarpnäcksfältet. Boularna njöt av det fina vädret.

2021-10-14

Torsdagen den 14 oktober hade boulegänget ärtsoppa med punschfest i boulepausen. 15 var vi som smakade god ärtsoppa och drack varm punsch till. Gott och som vanligt jättemysigt hade vi tack vare Janne och Eva som fixade. Stort och varmt tack till dem och också tack till härliga tis- och torsdagar med det glada gänget.
/Gun och Leffe

Text: Gun Larsson.
Bilder: Florence och Eva O.

2020-09-01

Nu kastar jag!

Bosse

Koncentration.

Spelet är avslutat, men vilket lag vann?

Efter avslutade spel smakar det gott med sillunch i det vackra vädret.

2020-10-29

Bild: Gun Larsson