Förening Trångsund

Tryggare seniorliv

Personer framför träd

Tryggare seniorliv

Väntjänsten i Huddinge vill bryta isoleringen för ensamma äldre i kommunen. Vi kan följa med dig på promenad eller läkarbesök. Du kan också ringa oss om du bara vill ha någon att prata med. Tjänsten är kostnadsfri och till för alla seniorer i kommunen.

Om du vill ha hjälp behöver du ringa minst fyra dagar i förväg. Ring under vår telefontid eller lämna ett meddelande på telefonsvararen så ringer vi upp dig.

Telefontid: måndagar och torsdagar kl. 10.00 – 12.00

Bakom Väntjänsten står

• Huddinge kommun,
  • SPF,
  • Civilförsvarsförbundet,
  • Röda Korset,
  • PRO och
  • Svenska kyrkan.

En kostnadsfri larmfunktion till alla seniorer i kommun som bor ensamma.
Ingen ska behöva ligga ensam hemma, sjuk eller skadad utan att få hjälp. För att registrera dig hos oss ska du ringa 073-936 37 48.

En resurs för anhöriga i Huddinge kommun.

Huddinge kommun erbjuder stöd till personer som vårdar närstående som är långvarigt sjuka, äldre, funktionsnedsatta, lider av psykisk ohälsa eller har missbruksproblem.
Du får allmän information, vägledning, avlastning och hjälp av kommunens anhörigsamordnare.

Anhörigkonsulent tel. 08-505 336 35 eller
Anhörigsamordnare tel. 08-535 336 36

Du som är 70 år eller äldre och bor i Huddinge kan få gratis hjälp med t.ex. att ta ner saker från vinden, sätta upp gardiner, halksäkra mattor, byta proppar osv. (inte städa eller rensa ogräs, tråkigt nog).

Ring 08-535 312 60,
telefontid fredagar 08.00-09.00.

Nu kan du som är medlem i PRO få hjälp av Konsumentcentrum med rättslig rådgivning, tex. avtal och anmälningar.

Tel. 08-674 43 74,
mail radgivning@konsumentcentrum.se

Ingen fråga är för liten eller för stor, här får alla PRO-are gratis tålmodig hjälp med problemen,

Vardagar kl. 08.00-18.00.