Förening Angelstad

H

Nu har PRO Angelstad haft upptaktsmöte för en kommande innehållsrik höst. Vi tillbringade eftermiddagen vid Lokstallet i Bolmen. Ordförande Margareta Andersson hälsade ett trettiotal medlemmar välkomna till en hösttermin med många trevliga inslag.
Dagens väder var växlande, men inga regnskurar under vår träff.
Denna gång gick vi tipspromenad med många kluriga frågor, tävlade i tre kastgrenar, hästsko-, pil- och bollkastning. Lasse sålde skraplotter, som alltid vid våra träffar.

Efter avslutade tävlingar delade Margareta ut priser till som denna gång var olika frukter som är i säsong. Dagen avslutades dagen med fika. Detta är vår första träff sen tidig vår och vi hade mycket att dryfta och diskutera. Höstens aktiviteter börjar med vandring/stavgång måndagen den 22 augusti, vi ses vid Angelstads Kyrkas parkering vid 9.30. Kortspel den 13 september och bowlingen startar inom kort.

Avslutningsvis berättade Margareta om kommande månadsmöte, då Linda Hansson kommer och berättar om sin vinst i ”Hela Sverige bakar” 2019. Då ses vi i Angelstad Folkets Hus 6/9, 14.00. Välkomna!

Några bilder från dagen: