Förening Angelstad

Månadsmöte 1/3 2022

H

Dagens månadsmöte inleddes med att Margareta Andersson hälsade ett 50-tal medlemmar välkomna. Därefter mötesförhandlingar och information, Lars-Åke presenterade en vår-resa i maj som kommer att gå norrut mot Jönköping/Huskvarna med spännande stopp under dagen.Sen var det dags för fika, Inger och Bengt hade bakat goa fastlagsbullar dagen till ära, fettisdagen! Vi köpte lotter och snackade en massa.

Så var det dags för dagens underhållning, Sölve Rydell berättade om gamla original från trakten. Flera av originalen var välkända och många hade till och till och med mött personerna i fråga. Skratten var många och underhållningen mycket uppskattad. Vi bjuder gärna in Sölve igen!

15/3 inleds vandring/stavgångs-säsong, vi ses vid Kyrkans parkering i Angelstad, vid 9.30, varje måndag. Under tidigare säsonger har vi besökt många vackra och intressanta platser.

Bowlingsäsongen är i full gång och ett varierande antal personer bowlar varje onsdag i Sunnerbohallen, oftast med ett fika på City Gross efteråt.

Kortspelet är också i gång, varannan tisdag, hemma hos någon av deltagarna.

Mera information finns på vår hemsida PRO Angelstad, med kontaktpersoner och telefonnummer.
Välkommen att hänga med du också!