Förening Angelstad

Strandmöllen 25/10 2022

Idag har vi besökt Strandmöllen AB, Luftgasfabrik i Ljungby. Vi var ett fyrtiotal personer som kom, denna annars regniga och gråa oktobertisdag.

Strandmöllen AB har producerat och sålt gas i mer än 100 år och har kunder inom i stort sett alla branscher, från den lokala smidesverkstaden till välkända mejerier och stora regionsjukhus. Idag är man verksam i Sverige, Danmark samt Tyskland och har drygt 200 medarbetare, varav 40 i Ljungby.

Sedan 1967 ägs Strandmöllen av en stiftelse, vilket innebär att bolaget har en solid, långsiktig och finansiellt stark ägare. År 2011 invigdes luftgasfabriken i Ljungby.

Vid vårt besök berättade företagets VD i Ljungby , Finn Kofoed -Dam, om företaget och de produkter man säljer och levererar. Efter fika och presentation gick vi en runda i fabrikslokalerna.

Tusen tack till Strandmöllen för en mycket trevlig och intressant eftermiddag.
Samt ett stort tack till Lars-Åke som ordnat detta för oss!