Förening Angelstad

Månadsmöte 5/4 2022

Årsmöte för PRO Angelstad
Äntligen har vi haft vårt Årsmöte! Vi har avvaktat någon månad längre än vanligt på grund av eventuell smittspridning. 50-tal medlemmar besökte vårt Årsmöte i Angelstads Folketshus.

Mötet inleddes med att vår ordförande Margareta Andersson välkomnade oss, och speciellt våra nya medlemmar. Alltid trevligt med nya människor i vår förening! Därefter mötesförhandlingar och val av personer till föreningens olika roller. Margareta informerade om vad som kommit till föreningen från PRO centralt samt till vår mejl-box. Bowling, vandring och kortspel är våra aktiviteter som är pågående. Två av våra medlemmar avtackades med en blombukett, för sin insats i styrelsen.

När informationsdelen i mötet var avslutad, bjöd föreningen på räkmacka med dryck och därefter kaffe och wienerbröd. Vi köpte lotter, vann fina priser och snackade en massa.

Eva Kristiansson i Hov, Bolmsö besökte oss och berättade om vårblommor och gjorde några fina arrangemang och buketter. Vi fick massor av inspiration och goda råd inför våren.