Förening Angelstad

Möten och träffar

Uppstart 2021

Den 24/8 inleddes höstterminen med ett kombinerat Uppstarts- och Årsmöte i Angelstads folketshus.
Äntligen kunde vi ses igen, efter ett uppehåll på drygt 1,5 år!
Nu och framöver ses vi i Angelstads Folketshus, som är betydligt större än Sockenstugan där vi tidigare träffades.
Dagen inleddes med uteaktiviteter bestående av tipspromenad och hästskokastning.Solen sken och vi hade en trevlig eftermiddag, sen var det dags för fika bestående av landgång och dryck.
Därefter mötesförhandlingar och val till föreningens olika roller.
Vår ordförande Margareta Andersson informerade om höstens- och vinterns program. Förutom månadsmöten med underhållning har vi bowling, vandring/stavgång och kortspel. Därtill kommer studiecirklar i engelska och tyska, där planering inte är klar än. 22 september har vi friluftsdag vid Bolmens lokstall, dessutom kommer en julfest i december. Till underhållning bjöd Mona Svensson och hennes tre barn på sommarkonsert, allsång blandat många visor som hör sommaren till. Som avslutning på dagen fikade vi, köpte lotter och snackade.
Nya medlemmar hälsas hjärtligt välkomna!