Förening Angelstad

Månadsmöte 3/5 2022

Mötet öppnades och vise ordförande Bodil Ramshammar hälsade ett 40-tal medlemmar välkomna.

Lars Larsson berättade om Föreningsmässan, där han representerade föreningen.

Lars-Åke informerade om vår resa 24/5. Denna gång reser vi tillsammans med SPF Hamneda och PRO Ryssby. Resan går mot Huskvarna Museum därefter lunch och sen åker vi till Lena-Maria Vendelius som underhåller, vi shoppar i hennes butik och fikar eftermiddag.

PRO Samorganisation har anordnat en aktivitet i ”stugorna” utanför Terrazza den 7/5 som vi skall bemanna 10–14, prata PRO, sälja lotter och bjuda på kaffe och kaka.

Våra egna aktiviteter är inne på sluttampen för säsongen. Bowlingen är i full gång, sista gången för säsongen är 11/5. Kortspelet avslutat, start igen 13/9. Vandring pågår fortfarande, 15–20 personer brukar närvara, vi vandrar på fantastiska platser i kommunen med omnejd.
I höst har vi upptakt vid Bolmens lokstall, inget datum satt än.

Till dagens möte har medlemmar tagit med sig böcker, som lämnades så att den som vill kan ta en bok, läsa och ta med sig tillbaka eller behålla, valfritt. Vi får se om det finns fler i föreningen som vill följa detta exempel.

Vi fikade, snackade, skrattade och köpte lotter som vanligt!

Dagens underhållning stod Mårtens Sandins för, som representerade Angelstads Hembygdsförening. Han berättade om profiler i byn med omnejd och historier från det förgångna. Mycket uppskattad stund av oss alla.

Mårten Sandin