Förening Nässjö

Medlemsmöte 20 februari

PRO Nässjös årsmöte på Pigalle samlade 140 medlemmar. Utöver fin underhållning av kören Profilen bjöds det på kaffe och semla.
Årsmötet öppnades med parentation över avlidna medlemmar. Gunilla Svensson läste en dikt och Profilen sjöng; Nocturne och Jag skall gå genom tysta skyar.

Till årsmötesordförande valdes Greger Phalén. Nuvarande ordföranden Karl-Evert Gustavsson fick förnyat förtroende på två år. Inga förändringar i nuvarande styrelsen gjordes. Däremot tillkommer Ing-Marie Hagenklint och Karl-Erik Person som nya medlemmar i styrelsen.
Till kontaktperson i Malmbäck valdes Jonny Johansson och till Forserum valdes Ing-Marie Hagenklint.
Efter fikat fortsatte Profilen med att sjunga flera sånger från deras repertoar såsom: Gå upp och pröva dina vingar, Ljuva sextital.
Carola Wilhelmsson informerade om kommande studiecirklar. Karl-Evert Gustavsson informerade om flera olika resor som det finns information om på PRO-expeditionen. Det blir också en pub-kväll på O´learys och studiebesök på Draka kabel. Fler aktiviteter planeras och dessa kommer att informeras om senare.

Årsmötet avslutades med lotteridragning och Karl-Evert tackade alla medlemmar som kommit till årsmötet.

Årsmöte  20 feb 2024

Profilen sjunger vid årsmötet 20 feb 2024