Förening Nässjö

Medlemsmöte 16 jan

Årets första månadsmöte lockade att stort antal PRO-medlemmar. Ordföranden Karl-Evert Gustafsson hälsade alla välkomna och då också till dagens underhållare Cittragänget med Ulf Lundberg i spetsen och Kjell Wegeborn från PRO-distriktet. Ett antal nya medlemmar välkomnades till föreningen.
Kjell Wegeborn informerade om vilka försäkringar som PRO erbjuder i samarbete med Folksam.
Vid PRO:s arrangemang är alla PRO-medlemmar försäkrade.
Det finns flera olika försäkringar som medlemmar kan teckna vid kontakt med Folksam, t ex Olycksfall 60+, Hemförsäkring, Villaförsäkring m m. De kan även ge råd i juridiska frågor.
Efter utförlig försäkringsinformation av Kjell vara det dags för paus med fikaservering av gott kaffebröd.
Cittragänget med sångare tog sen plats på scenen och underhöll med populära svenska visor, blandat med lite historieberättande. Cittragänget avslutade sitt uppträdande med Pelle Nävers Aftonpsalm.
Karl-Evert informerade om kommande resa till Ullared 29 januari och en Pubafton den 1 mars.
Mötet avslutades med dragning på lotterier och Karl-Evert tackade alla som medverkat.
Den 20 februari har föreningen sitt årsmöte.

månadsmöte
Månadsmöte 16 jan

Kjell Wegeborn

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.