Förening Nässjö

Medlemsmöte 19 mars

I en fullsatt sal på Pigalle hälsades PRO-medlemmar välkomna av ordförande Karl-Evert Gustafsson till månadsmötet i mars. Underhållare för dagen var Anders Fennsjö som med eget gitarrackompanjemang sjöng ett flertal kända visor av bl a Olle Adolfsson, Fred Åkerström, Georg Riedel.
Efter kaffeservering med gott fikabröd berättade Frida från Röda Korset om de nya lokalerna på Sörängsvägen och presenterade Röda Korsets omfattande verksamhet. 260 butiker finns i Sverige och stort antal volontärer i nästan 200 länder.
Karl-Evert gav information om planerade aktiviteter som musikquiz och prova på att spela Dart under april. Lotteridragning avslutade en trevlig eftermiddag och nästa månadsmöte blir den 16 april.

Röda Korset

Frida från Röda Korset berättade om deras omfattande verksamhet både i Sverige och utomlands.

Pigalle