Förening Nässjö

PRO-vetarna

Personer framför träd

Bodafors lag 2 vann PRO-vetarna i kommunen den 14 mars 2024

PRO Nässjö arrangerade årets tävling i Frälsningsarmén lokaler när PRO-föreningarna i Nässjö kommun tävlade om att bli vinnare i PRO-vetarna 2024.
Deltagande lag var Anneberg, Bodafors 1, Bodafors 2, Nässjö 1 och Nässjö 2.
Tävlingen bestod av 10 frågor varav varje fråga hade 3 allmänbildande delfrågor för lagen att svara på.
Det blev en jämn kamp då det endast skilde 3 poäng mellan alla lagen när tävlingen var klar. Bodafors 2 vann med 20 poäng över Anneberg 19 poäng. Sedan följde Bodafors 1 med 18 poäng, Nässjö lag 1 och Nässjö lag 2 fick 17 poäng vardera.
Bodafors lag 2 går nu vidare till PRO-distriktets final den 11 april i Sävsjö kulturhus. Det vinnande laget gratulerades med PRO:s skraplotter och ett lycka till i distriktsfinalen.

Text och bild: Rolf Wilhelmsson

PRO vetare

Bodafors lag 2 Ingrid Bergström, Carina Erixon, Monika Myrberg Dahlgren, Mats Eriksson, Ulla Bergström