Förening Stråtjära-Holmsveden

12 december

Personer framför träd

Den 7 december hade PRO Stråtjära - Holmsveden trivselträff på Skogs Bygdegård

Ordförande Margareta Jägeving hälsade ett 30-tal medlemmar välkommen till träffen och informerade att Ola Fredin och Margareta Jägeving varit på KPR:s förmöte samt ordinarie möte, där man tog upp möjligheterna att få en depå av sand för halkbekämpning. Man svarade att kostnaden för detta ej var genomförbart, så vi får hämta vår sand fortsättningsvis i Söderhamn vid Forsbackabron.
Faxeholmens VD Ann – Berit Botngård informerade om deras föreslagna hyreshöjningar på dryga 13 % och möjligheter att mot betalning av 1000:-/halvår få hjälp med skottning och sandning.

Birgitta Noren som tagit över uppdraget som ny reseledare efter Tor-Gunnar Wolker informerade om resor med Lönns Buss till Iggesund på revy ( Vila i frid på camping strid ) den 17/2-24 ett fåtal platser kvar, och Reseträff 31/1 -24 med Cinderella. Birgitta lade även ut önskan att flera kunde tänka sig att ta på sig något uppdrag i föreningen för att hålla den vid liv.

Margareta hälsade Marie Sundberg välkommen. Marie stod för dagens underhållning med fina sånger inför julen där vi även fick vara med och sjunga efter bästa förmåga och vilja. Marie tackade för sin stund och önskade alla en god jul och gott nytt år, detta mottogs med en varm applåd.

Efter detta serverades julgröt med skinka och ostmackor till de sugna besökarna som åt med god aptit, på detta serverades kaffe med en god kaka. Under kaffet såldes år-lotter som vi sedan hade dragning på, turen att vinna var varierande.

Margareta tackade för det fina jobb som kökspersonalen gjort och påminde om nästa trivselträff den 11/1-24 då Walle kommer att underhålla och Folke Eriksson från PRO informerar om försäkringar.

Ordförande Margareta Jägeving tackade för det gångna året och önskade alla en God Jul och Gott Nytt År och var rädda om varandra, detta mottogs med en varm applåd.