Förening Stråtjära-Holmsveden

05 maj

Vårens sista trivselträff gick i musikens tecken när PRO Stråtjära-Holmsveden bjöd in till Skogs bygdegård på torsdagen.
Efter att vår ordförande Margareta Jägeving hälsat oss välkomna överlämnade hon ordet, och tonen, till Gunnar ”Walle” Wallman från Bergby. Walle inledde med att spela och sjunga Ulf Lundells Öppna landskap och fortsatte med en härlig blandning av svenskt och amerikanskt, det mesta på begäran.
Efter ett tiotal låtar blev det fikapaus, från köket serverades goda smörgåsar och söta bakverk.
Vi fick oss också lite information till livs. Margareta inledde med att hälsa två nya medlemmar välkomna, mycket glädjande. Hon berättade sedan om kommande möten med KPR, Kommunala pensionärsrådet. Vi har blivit tillfrågade om att hjälpa till vid Västerndagen i Holmsveden, den som är intresserad ska anmäla sig till Margareta.
Från PRO Sandarne har vi fått en inbjudan till deras metartävling den 8 augusti.
Från PRO Ljusdal har vi fått besked att vi i mån av plats kan anmäla oss till deras resor som passerar Stråtjära så håll lite koll även på deras hemsida.
Tor-Gunnar Wolker berättade att det blir en hemlig resa tillsammans med PRO Mo-Bergvik i juni. Av förklarliga skäl kunde han inte berätta vart den går men den som är nyfiken och ressugen kan anmäla sig till Tor-Gunnar senast 22 maj.
Tor-Gunnar passade också på att visa en bok som han skrivit om sin äldre släkting, levnadskonstnären Johan Wolker.
Så var det dags för Walle att ta ton igen, det blev ytterligare ett tiotal låtar innan vi som avslutning fick sjunga med i Rock-Olgas stora hit What You’ve Done to Me.
Vi tackade Walle med varma applåder och passade också på att applådera dagens kökspersonal. Apropå kökspersonal, hör av dig till Margareta om du vill hjälpa till några gånger om året.
Vi avslutade dagen med att köpa årlotter. Som vanligt var det många som vann och den här gången var jag en av dem.
Vi tar sommaruppehåll vad gäller trivselträffarna men istället är Boulesäsongen igång. Vi tränar på Myra varje tisdag klockan 10:00. På måndagar är det seriespel och vi inleder med att ta oss an Mo-Bergvik den 8 maj på hemmaplan.